Har aktivitet på de sociale medier stor indflydelse på din rangering i organiske søgeresultater? Mange vil nok tænke “ja da”, men nogle medarbejdere hos Tasty Placement satte sig for at bevise det med en simpel test. Testforløbet og resultaterne kan du se i infographicen herunder.
De skabte 6 websites i 6 forskellige amerikanske byer på ca. samme størrelse, hvor alle siderne havde et domænenavn, der inkluderede byernes navn og sidernes specifikke service. Ti måneder senere blev de første 5 sider promoveret igennem et socialt medie. Den 6. side blev brugt som kontrol. Hver hjemmeside havde et mål om at øge:
- Facebook shares og likes
- Followers på en sides Google+ virksomhedsprofil
- Google +1 stemmer for hjemmesiden
- Tweets og retweets
- Twitter followers
Forsøget viste, at sociale medier har en målbar effekt på de organiske søgeresultater på Google, hvor Google+ (måske ikke så overraskende) lagde sig i spidsen.
Hvor er det godt at se der ikke skal mere til. I gang med at dele dit unikke indhold og være værd at følge og like på de rigtige medier!