Bedre placering i Google med sociale medier?

Har aktivitet på de sociale medier stor indflydelse på din rangering i organiske søgeresultater? Mange vil nok tænke “ja da”, men nogle medarbejdere hos Tasty Placement satte sig for at bevise det med en simpel test. Testforløbet og resultaterne kan du se i infographicen herunder.

De skabte 6 websites i 6 forskellige amerikanske byer på ca. samme størrelse, hvor alle siderne havde et domænenavn, der inkluderede byernes navn og sidernes specifikke service. Ti måneder senere blev de første 5 sider promoveret igennem et socialt medie. Den 6. side blev brugt som kontrol. Hver hjemmeside havde et mål om at øge:

  • Facebook shares og likes
  • Followers på en sides Google+ virksomhedsprofil
  • Google +1 stemmer for hjemmesiden
  • Tweets og retweets
  • Twitter followers

Forsøget viste, at sociale medier har en målbar effekt på de organiske søgeresultater på Google, hvor Google+ (måske ikke så overraskende) lagde sig i spidsen.

1 Svar
  1. Michall Helmbæk

    Hvor er det godt at se der ikke skal mere til. I gang med at dele dit unikke indhold og være værd at følge og like på de rigtige medier!

Skriv en Kommentar

Relaterede artikler

Nyhedsbrev

Få berigende artikler om digitalt salg og marketing.

Tilmeld