Få dine nyhedsbreve og e-mails leveret til modtageren

Internet service providers (ISP’s), som eks. TDC & Telia, rolle er en væsentlig faktor for om dine nyhedsbreve og e-mails leveres til modtageren og ikke havner i spam. Her følger 4 råd til hvordan du undgår at komme i bad standing hos de danske ISP’s.

Af Nicolai Hæggelin

Denne artikel er skrevet under forudsætning af, at virksomheden benytter et professionelt system til udsendelse af e-mails & nyhedsbreve, samt at listehygiejnen på permissions er god.

1. Engagement

Udsendelser med engagement er populært hos ISP’s. Det første skridt, er at modtageren åbner din mail eller nyhedsbrevet. Her spiller din emnelinje en nøglerolle. Har din udsendelse en klar CTA (Call to action) for hvad modtageren opnår ved at åbne din udsendelse? Når denne første forhindring er klaret skal indholdet være så interessant, at modtageren vælger at læse eller klikke sig videre. Måske er indholdet eller tilbuddet så godt, at brugeren vælger at dele indholdet eller hele nyhedsbrevet via de sociale medier. Konsekvent engagement på dine udsendelser hos modtageren, giver en høj rating hos ISP’s. Hvilket betyder at tilliden til dine udsendelser er gode for både modtageren og ISP’s.

2. Målrettede udsendelser

Kendskabet til modtageres præferencer og interesse er altid væsentligt. Alligevel tror mange virksomheder at navnlig DM’s (direct mails) er one size fits all. Uanset om vi agerer på B2B eller B2C markedet, er dette naturligvis ikke tilfældet. Målrettede udsendelser med relevant indhold udsendt på det rette tidspunkt går aldrig af mode. Segmentering og brugsadfærd er for de fleste virksomheder en simpel øvelse, hvis der udsendes gennem et professionelt system. Den smule tid, som du skal investere er givet godt ud og skal nok vise en stærkere ROI ift. generelle udsendelser. Denne øvelse medvirker igen til at dine udsendelser ikke havner i spam.

3. Dobbelt opt-in

Betyder, at når en bruger tilmelder sig virksomhedens nyhedsbrev fra hjemmesiden, sendes der et autogenereret link til den mail som ønsker at tilmelde sig og brugeren skal derefter bekræfte sin tilmelding. Nyhedsbrevssystemer, som bruger denne funktion er populære hos ISP’s, da det medvirker til at sikre en højere listehygiejne.

4. Leverance til tiden

Ofte lover virksomheder i forbindelse med at brugeren skriver sig op til nyhedsbrevet, at det vil blive leveret eks. hver måned. Desværre erfarer brugeren efter kort tid, at der måske ikke er nogen form for konsistens i dette løfte. Måske når brugeren at glemme, at vedkommende skrev sig op fordi der går for lang tid inden det første nyhedsbrev fremsendes. Måske kommer det kun hver 2. eller 3. måned. Konsekvensen kan meget hurtigt blive at engagementet hos brugeren daler og listehygiejnen ligeså. Hvilket på sigt kan betyde at udsendelsen havner i spam.

Held og lykke med dine kommende udsendelser!

Skriv en Kommentar

 

Master Class i e-mail marketing og nyhedsbreve

Vi har, som en af de få virksomheder i Danmark, valgt at udbyde en Master Class til dig der allerede arbejder med disciplinen, men som ønsker at blive endnu bedre og skabe succesfulde resultater.
Læs mere her