Sådan får du flere følgere på din virksomhedsside

Det kan være svært, at få flere følgere til ens virksomhedsside. For skal du øge antallet af opslag, eller måske lave mere kvalitetsrige opslag, for at få flere til at følge med i dit arbejde? Det kan være en jungle at finde rundt i, og netop derfor kommer vi i denne artikel med flere gode råd til, hvordan du kan få flere følgere.

Det kan både give dig en større organisk rækkevidde, og en mere robust indsigt i dit publikum, når du får flere følgere på din virksomhedsside. Det kan dog være svært, at opbygge på LinkedIn, og dermed også få engagement på dit content. Så hvis du undrer dig over, hvordan du skal lykkes med det, kan vi berolige dig med, at du er ikke alene om det.

Inden du dykker ned i de mange tips og tricks til, hvordan du får flere følgere på din virksomhedsside, er det vigtigt, at din LinkedIn-side er komplet. Her menes der, at din virksomhedsside tydeligt appellerer til de følgere du gerne vil tiltrække. Virksomhedssider som imødekommer dette, oplever at få 30% flere visninger. Derudover vil dit publikum i højere grad også være mere tilbøjelig til at trykke følg på siden, hvis det content du deler, netop appellerer til dem.

Det skal du gøre:

Engagér dine medarbejdere
Dine medarbejdere er nok den stærkeste kilde til at få flere følgere på din virksomhedsside. Alliér dig med dine medarbejdere, og opmuntre dem til at sprede ordet med deres personlige netværk, som kunne være interesseret i din side. Det kan nemlig give dig gode resultater.

Tip: Det kan i denne proces være en god idé at få kortlagt en SoMe-strategi, så dine medarbejdere ved hvordan de kan agere på de sociale platforme.

Læs også: Den komplette guide til en SoMe-policy

Tilføj en følg-knap
Du kan let og enkelt få flere følgere til din virksomhedsside, ved at tilføje en ’Følg’-knap på din hjemmeside. Det gør det lettere for dig, at få flere følgere. Når en bruger klikker på følg-knappen på din hjemmeside, vil personen automatisk følge din virksomhedsside på LinkedIn. Det gør forbrugerrejsen kortere, og dermed mindsker du risikoen for at miste dem undervejs. Find guiden til at tilføje knappen på din side her.

Skab følgere gennem din mail og profil
Endnu et tip i samme boldgade, som kan give et stort udbytte. Du kan nemlig hurtig og let tilføje et link til din virksomhedsside i din arbejdsmail-signatur. Det kan være med til, at opfordre dine modtagere til at følge din virksomhedsside.

Offentliggør content regelmæssigt
Undersøgelser viser, at hvis der deles indhold på en virksomhedsside mindst én gang om ugen, vil der opleves en stigning på 2x i engagementet, hvilket igen kan føre til en større organisk rækkevidde. Og hvad er bedre end owned media? Ved netop at holde denne strøm af indhold på din virksomhedsside, vil det samtidig gøre det mere attraktivt for nye potentielle følgere. En aktiv profil med berigende indhold vil typisk vække en stor interesse for dit publikum, og det er derfor vigtigt hele tiden, at opdatere din side med nyt content.

Læs også: Content kalender til LinkedIn

Brug dine egne data
Du har sikkert postet en del indhold i tidens løb, så hvorfor ikke bruge det til at få flere følgere? Du kan nemt se tilbage i dit gamle indhold og analyserer dig frem til, hvilket content der har performet bedre end andet. Disse analyser kan både vise dig engagement, kliks og konverteringer. Brug derfor disse data i fremtiden ved at dele mere af det content, som dine følgere før i tiden, har reageret positivt på.

Nævn virksomheder og influencers i dine opslag
Brug et @ til at nævne både virksomheder og influencers i dine opslag. Det vil nemlig give dig en øget synlighed, da det giver dig en bedre chance for at ligge øverst i deres nyhedsfeed, hvis de deler dit opslag. Det er dog vigtigt, at du kun gør det med virksomheder og personer du har respekt for, og som du vil associeres med. Men husk endelig ikke at gøre det for meget, da det hurtig kan fremstå som spam.

Skab engagement gennem dit content
Når dit publikum syntes godt om, kommenterer eller deler dit indhold, kommer dit opslag ud, lever længere og blandt flere brugere. Derfor kan det være en god idé, hvis du i dit content ligger op til, at dit publikum kan skrive tankevækkende og berigende indhold i kommentarsporet. Husk dog at kommentere tilbage med noget værdifuldt, så de får svar på deres engagement.

Hashtags er vejen frem
Det er klart en fordel at benytte hashtags i dit indhold, da det kan skabe både personlige og virksomhedsmæssige fordele. Hashtags er nemlig en god måde at øge rækkevidden for dine opslag, da hashtags er både søg-, klik- og følgbare. Det er derfor en god idé at benytte hashtags, som forbinder dig til din branche og målgruppe.

Læs også: #6 måder hashtags kan forbedre din SoMe-indsats

Analysér dine konkurrenter
Det kan være en god idé, at se på din konkurrenters performance. En konkurrentanalyse er nemlig aldrig skidt at lave, og det gælder også i et marketingperspektiv. Det er dog ikke for at kopiere dine konkurrenters indhold, men i stedet lære af deres måde at eksekvere på. Det kan være, at de har en måde at tilgå et emne på, som du måske ikke har tænkt på.

Opret en showcase-page
En showcase-page er blot en udvidelse af din egen virksomhedsside, som skal bruges til at fremhæve specifikke underkategorier, forretningsenheder eller initiativer. Det kan dermed også skabe en større interesse og øget trafik til din virksomhedsside, hvis dit publikum finder en af dine showcase-pages interessante. Men husk ikke at oprette for mange showcase-pages, hvis ikke du har tid til at opdatere dem med content.

Skriv en Kommentar

Nyhedsbrev

Få berigende artikler om digitalt salg og marketing.

Tilmeld

 

Annoncering på LinkedIn

På dette halvdags-kursus lærer du, at arbejde målrettet med annoncering på LinkedIn. Vi gennemgår step-by-step, hvordan du opsætter en betalt annonce og giver dig konkret viden om, hvordan du får mest muligt ud af din annoncering.
Læs mere her