McDonalds case – interaktive Happy Table

McDonalds har taget interaktivitet mellem smartphone-(børne)-brugere og omgivelserne til et helt nyt niveau med “Happy Table”.

McDonalds’ nye Near Field Communications (NFC) koncept “Happy Table” er en ny måde at tænke interaktivitet mellem smartphone-(børne)-brugere og omgivelserne på – omgivelserne værende deres restauranter.

Konceptet går ud på at gøre restaurantens borde til interaktive-legepladser for de børn, der besøger restauranten. Det betyder, at børn med NFC aktive smartphones kan scanne bordet og blive sendt ind i en interaktiv verden, hvor deres smartphone bliver en legetøjsbil, som barnet kan køre hen over bordet. Undervejs dukker små opgaver op, som barnet skal løse for at komme videre i spillet.

Indtil videre er konceptet blevet rullet ud i Yishun, Singapore for at blive testet, inden det bliver lanceret i hele Asien.

Det interessante ved konceptet er, at det åbner op for interaktivitet mellem smartphone-brugere og omgivelser på en hel ny måde og ikke nødvendigvis kun i restaurationsbranchen. Hvem ved, hvad det kan føre med sig af interessante interaktive muligheder og projekter? Måske en interaktiv gåtur gennem New York, Paris eller København eller noget helt andet – det må tiden vise.

Se videoen med McDonalds interaktive “Happy Tables” her.

Men McDonalds’ digitale innovation stopper ikke med interaktive borde i Asien. I USA, mere præcist i Salt Lake City, Utah, og Austin, Texas eksperimenterer man med en ny app, der skal forhindre, at kunderne står i lange køer. App’en giver kunden mulighed for at bestille sin mad på forhånd og samle den op ved et “drive-in”-vindue eller inde i restauranten ved en særlig kasse.

Har du nogle gode eksempler på digital innovation og smarte løsninger, så del dem gerne med os herunder. 

Skriv en Kommentar

Relaterede artikler

Nyhedsbrev

Få berigende artikler om digitalt salg og marketing.

Tilmeld