Ejer du hverken et professionelt spejlrefleks kamera, et stort filmhold eller andet dyrt udstyr til at gøre dine annoncer mere spændende? Og har du ikke uendelig af tid og ressourcer til at udforme dem? Så frygt ej. Her får du fem skarpe tips til, hvordan du kan forbedre dine annoncers performance, og på den måde effektivisere dit indhold.

Annoncer med bevægelighed

Der findes et hav af forskellige videoeffekter, som du kan tilføje til dine video-annoncer, og annoncer med bevægelse vil skille sig ud i din målgruppes nyhedsfeed. Mange af disse er gratis, og der er altså ingen undskyldning, for ikke at gøre brug af dem. Du har dermed mulighed for at lave en del videoeffekter, og samtidig kan du redigere både i farver, billeder og skrifttype.

Vi har samlet en hel værktøjskasse til dig, der arbejder med digitale medier, så du kan optimere din indsats. Du kan se samlingen af værktøjer til de sociale medier her.

Gør brug af karrusellen

Har du set funktionen der gør, at du kan tilføje flere billeder til din annonce? Med karruselformatet kan du lave en serie af sammenhængende billeder, som spicer din annonce endnu mere op. Det kan være med til at skabe en historie om din virksomhed, skabe sammenhæng i dine billeder, eller skabe muligheden for at annoncere for flere af dine produkter i din produktportefølje samtidig. Løs mere om karruselformatet, og bliv klogere på, hvordan du kan bruge det her.

Afkort din tekst

Dine følgere og potentielle følgere bliver mere kræsne og mindre tålmodige, hvad angår reklamer. Det betyder, at vi som LinkedIn-brugere scroller hurtigt igennem vores nyhedsfeed – og du har ikke mange sekunder til at fange dit publikum. For i virkeligheden bruger vi i gennemsnit kun 1,7 sekunder på hvert stykke indhold på de mobile enheder sammenlignet med en desktop, hvor vi bruger 2,5 sekunder. Det er derfor ekstra vigtigt, at dine tekster er formuleret kort og præcist, så dit publikum når at få de vigtigste pointer med i farten.

Tekst på billeder er et no-go

Når dit publikum bruger så få sekunder på hvert stykke indhold, har du måske lyst til at fylde din annonce med masser af billeder og fængende tekst. Billeder er en god ide, men en kombination af billede og tekst kan være fatalt for dit annonce-indhold.

Dette skyldes, at Facebook og LinkedIn har udarbejdet et regelsæt vedrørende annoncering. Facebook og LinkedIn er ikke vilde med tekst på billeder, og afviser i større omfang din annonce, hvis den består af for meget tekst. Derudover betaler du mere pr. visning af din annonce, afhængig af hvor meget tekst din annonce indeholder. Du kan eventuelt bruge Facebooks tekstoverlejringsværktøj til at teste, om din annonce holder sig inden for rammerne.

Tip: Canva er et godt værktøj til at lave og redigere billeder i og i denne artikel kan du finde de rette billedformater til sociale medier.

Gør brug af video

Video er det format, som performer bedst på de sociale medier, herunder også på LinkedIn. Dit publikum er 20 gange mere tilbøjelig til at dele en video, fremfor andre slags opslag. Når brugerne i højere grad engagerer sig i videoannoncer og videomaterialer på de sociale medier, er det også vigtigt, at du optimerer dine videoer.

Her er det en god idé, at gøre brug af lodrette videoer, da brugerne typisk er på deres mobile enheder med et lodret format. På den måde dækker du en større del af deres skærm, set i forhold til et vandret format.

Har du flere gode annonce-tips?

Så hører vi gerne fra dig i kommentarsporet.

Skriv en Kommentar

Nyhedsbrev

Få berigende artikler om digitalt salg og marketing.

Tilmeld

 

Annoncerer du?

På dette halvdags-kursus dykker vi helt ned i LinkedIns maskinrum; Campaign Manager. Vi gennemgår step-by-step, hvordan du opsætter en betalt annonce, og giver dig konkret viden om, hvordan du får mest muligt ud af din annoncering.
Læs mer eom kurset her