Det var tilfældigheder, som fik Sony i gang med det sociale medie Pinterest. Flere i det sociale medie team hos Sony Electronics brugte mediet personligt og alle kunne se potentialet i mediet i forhold til at generere salg – i hvert fald til øge interessen, for køb af produkter, hos forbrugerne.Læs Mere
UNIQLO er kendt for deres kreative indgangsvinkel til deres online-markedsføring. De har næsten altid en eller flere kampagner nomineret ved Cannes Lions. Kampagner, som både trækker på klassiske elementer som bannerannoncering og som udnytter nye medier som fx Pinterest. Vi ser her på et par af deres kreative kampagner.Læs Mere
Er du i tvivl om, hvordan du kan bruge Pinterest i din virksomhed? En stadig større andel af moderne virksomheder bruger de forskellige digitale og sociale medier til markedsføring og til at vise virksomhedens personlighed visuelt. Dette gælder både for B2C og B2B virksomheder.Læs Mere
Vil du gerne optimere din professionelle online-tilstedeværelse? Så er det med at komme i sving med at udnytte LinkedIn’s fulde potentiale – det kræver faktisk ikke de helt store anstrengelser. Ved at skrue på de rigtige knapper, kan du via netværket markedsføre både dig selv og dit erhverv på effektiv vis. Mindflash har med hjælp fra Lewis Howes kreeret denne infographic, som...Læs Mere
Med denne infographic fra Mashable, får du 20 gode grunde til at integrere Google+ i dine digitale vaner. Tendensen har indtil nu været, at relativt få danskere har Google+ som sit foretrukne sociale medie, til trods for alle de muligheder, kanalen tilbyder. Har du en ide om hvorfor, er du meget velkommen til at dele den herunder.Læs Mere
Har du et overblik over hvilket sociale medier, der er de mest anvendte lige nu? Hvis ikke kan denne infographic give dig et hurtigt overblik over de mest hypede mediers kendetegn, popularitet og statistik. Læs mere på mashable.Læs Mere
På årets Cannes Lions konference præsenterede Goviral endnu engang deres tanker for fremtiden. Denne gang var det René Rechtman, head of AOL Advertising International og CEO i Goviral der præsenterede indlægget “Engaging generation social”. Ifølge Rechtman er der tale om et paradigmeskifte som flytter fokus væk fra de traditionelle medier og i retning af sociale medier, on-demand og interaktivitet. Som...Læs Mere
Administrerer du en side på Facebook, har du måske lagt mærke til, at der sker lidt nyt for tiden. Facebook har lanceret et par nyheder som vi er nogle der har ventet på med spænding. Her får du et overblik over de nye muligheder.Læs Mere
Så er der netop kommet endnu et betalt produkt fra Facebook. Denne gang er det muligheden for at betale sig til øget synlighed af de opdateringer man som virksomhed sender fra sin Facebook-side. Og interessant er det, at de nye “promoted posts” også er synlige på mobile devices.Læs Mere
Mange virksomheder er efterhånden godt i gang med brugen af de sociale medier, faktisk hele 82 % af danske virksomheder, ifølge en ny rapport. Men mange famler stadig lidt, når det gælder målingen af resultatet af den hårde indsats. Herunder får du tips til, hvordan du måler din sociale medie indsats.Læs Mere