3 tools til at analysere Social Media indsatsen

Analyse af virksomhedens social media indsats er mere end bare tal. En analytisk gennemgang giver dig den data du har brug for, for at kunne forbedre virksomhedens social media engagement, give et analytisk beslutningsgrundlag for marketingafdeling og forbinde virksomhedens social media indsats med bundlinjen.

For at være i stand til at analysere data effektivt, er det vigtigt, at data bliver præsenteret på en måde, der er til at forstå. Her er 3 tools, der hjælper med at gøre det nemt og overskueligt at analysere data.

1) Social Report

Social Report er en social-network-analyse-løsning, som gør det muligt at tracke virksomhedens performance på de sociale medier, på samme måde som man kender det fra traditionel website analyse (kan sammenlignes med Google Analytics).

Hvad kan Social Report?

Social Report gør det muligt at at tracke; medlemskab, demografi, interesser, uddannelsesniveau og mange andre ting.

Det er et betalt tool, hvor man har muligheden for at købe forskellige versioner, som kan mere eller mindre, alt afhængig af hvilken pakke man vælger – en startpakke koster $9 om måneden. Man kan dog få lov at prøve tool’et gratis i 30-dage.

Det bedste ved Social Report er, at den dagligt sender dig en email, som hurtigt giver dig en opsummering af de vigtigste aktiviteter indenfor de seneste 24 timer fra dine social media platforme.

Læs mere om Social Report og prøv den gratis version.

2) Cyfe

Cyfe er et all-in-one tool, der gør det muligt for virksomheden nemt at overvåge, kontrollere og analysere vital online virksomheds data ét sted.

Hvad kan Cyfe?

Ved hjælp af dashboards kan man med Cyfe gruppere virksomhedens online aktiviteter. Cyfe kan som Social Report give indblik i dit online publikums størrelse (enten på en enkelt platform eller den samlede størrelse for dashboardet), aktivitet, keyword søgning etc.

Cyfe er et betalings tool, som koster $19 om måneden.

Det gode ved Cyfe er, at det er et all-in-one tool, så du kan samle alle dine online aktiviteter – ikke kun dem fra de sociale medier.

Læs mere om Cyfe her og prøv den gratis version.

3) SumAll

SumAll er et tool, der giver indblik i virksomhedens social media indsats og ROI (Return on Investment/ afkastningsgrad).

Hvad kan SumAll?

SumAll er en smule anderledes end de andre tools, da det giver indblik i, hvordan ens indsatser på de forskellige medier påvirker hinanden. Fx kan man man forbinde virksomhedens Twitter aktivitet i en bestemt periode med PayPal, og se om der er sammenhæng mellem et tweet og transaktioner – dét er smart!

SumAll er også et betalings-tool, dog er det ligeledes muligt, at prøve SumAll gratis.

Læs mere om SumAll her og prøv den gratis version.

 

Artiklen er inspireret af denne.

 

Skriv en Kommentar