6 tips til dine opslag på LinkedIn

LinkedIn er efterhånden ikke til at overse – især ikke hvis du opererer på B2B-markedet. I denne artikel får du 6 konkrete tips til, hvordan du får succes med dine opslag på din Company Page på LinkedIn.

Artiklen er opdateret 2. april 2020. 

1. Hvad skal du poste på din Company Page?

Det er ikke altid nemt at finde ud af, hvad der skal postes på LinkedIn. Som med andre sociale medier, skal du først og fremmest have et klart formål med opslaget – og det skal tilpasses platformen og målgruppen, som du ønsker at ramme.

Buzzumo har lavet en undersøgelse af headlines, som viser de mest delte og likede typer ”headlines” for B2B, her var 2 kategorier, der skilte sig ud.

  • ”Fremtidens…”, ”trends” og “årets” – indhold med forudsigelser eller samlede opsummeringer på emner performer godt på LinkedIn
  • “How-to”, “Tips til” og “X måder at…” – indhold, hvor der gives tips, gode råd og anderledes måder at gøre ting.

LinkedIn selv har også forslag til, hvad der virker på LinkedIn:

  • Hjælpsomme opslag – hjælp dine følgere med at løse noget, performe bedre eller besvare spørgsmål
  • Undgå at være salgsorienteret – så kunne kunden jo bare gå til jeres hjemmeside
  • Del ”thought-leadership-indhold” – indhold, der viser den viden og ekspertise i besidder.

Læs også artiklen: Udform den perfekte contentplan på LinkedIn

2. Brug dine data

Ved at måle din Company Pages performance, kan du bruge dine data til at finde ud af, hvilken type indhold dine følgere kan lide – kig efter post, der har en høj CTR, visninger eller ”engagement rate”.

Du kan også få demografiske informationer om dine følgere eller dine besøgende, og derved tilpasse dine opslag, så de er berigende og relevante.

Vil du vide mere om, hvordan du måler din virksomheds performance på LinkedIn, hvem der følger med på din side, og hvordan du måler dit engagement, så kan du læse artiklen: Analyser din virksomheds LinkedIn-performance.

3. Skil dig ud med billeder og video

Skal du øge dit engagement, er det vigtigt at bruge billeder. Ifølge LinkedIn giver det at bruge billeder en dobbelt så stor chance for kommentarer.

Når du bruger billeder på LinkedIn eller andre sociale medier, ser det selvfølgelig pænest og mest professionelt ud, hvis der er anvendt de helt rigtige formater.

Udover billeder er video også ekstremt effektivt og genererer flere delinger end tekst kombineret med billede.

Læs mere i artiklerne: Video er det nye sort og Live-video og stories på LinkedIn?

4. Hvornår er det bedst at poste?

Når du ved, hvad du skal poste og har udformet dit opslag – så skal du finde ud af, hvornår det er bedst for dig at poste.

LinkedIn selv er kommet frem til, at opdateringer der postes om morgenen, opnår det højeste engagement, men det betyder jo ikke, at det er det rigtige for dig. Derfor bør du undersøge, hvornår dine post’ performer bedst hos din målgruppe.

Dette kan du gøre på din Company Page under ”Updates”. Her kan du finde de opslag med den højeste ”CTR”, og se hvornår på dagen disse er postet – tegner der sig et mønster?

5. Planlæg, planlæg, planlæg

Det er vigtigt at planlægge indhold for at sikre, at indsatsen understøtter den overordnede strategi for tilstedeværelsen på LinkedIn. Nogle planlægger mere end andre, men det er aldrig en dårlig ide at lave en plan. Det kan være, at dine posts skal passe ind i en større plan, og derfor kan en contentplan eller et årshjul være løsningen. Ved at udforme en plan kan du få det samlede overblik.

Læs med i artiklen der guider dig til at udforme den perfekte contentplan på LinkedIn her.

6. Hjælp dine kollegaer til at hjælpe dig

Nogle af de bedste, der kan hjælpe dig med din indsats på LinkedIn, er dine kollegaer.

Dine kollegaer kan booste dine opslag ved at like, kommenterer eller dele opslaget fra deres personlige profiler. Når medarbejderne engagerer sig i dine opslag, får opslaget en større organisk rækkevidde, og du når ud til personer, som du ellers ikke ville kunne ramme, da opslaget spredes i medarbejdernes netværk.

Har du brug for tips til, hvordan du engagerer dine medarbejderne, så download vores White paper om Employee Advocacy her.

Har du flere tips til, hvordan du får succes med dine opslag?

Del gerne dine tips og tricks til gode opslag på Company Pagen i kommentarfeltet herunder.

Artiklen er bl.a. skrevet med inspiration herfra.

1 Svar

Skriv en Kommentar

 

Arbejd professionelt med LinkedIn

Gennem professionel brug af LinkedIn og content marketing kan du skabe thought leadership, trafik, leads og øget synlighed. På dette heldags-kursus løfter vi niveauet og virksomhedens konkrete LinkedIn-udbytte signifikant gennem intens undervisning.
Læs mere her