LinkedIns ændringer af “impressions”

Har du også oplevet et fald i antal visninger på dine sponsorerede opslag? Så er der måske en forklaring at hente hos LinkedIn selv. LinkedIn har nemlig ændret i den måde, hvorpå visninger af sponsoreret indhold bliver registeret.

Fra marts 2018 vil annoncører på LinkedIn muligvis bemærke, at der bliver registreret færre ”impressions” på deres annoncer. Vi giver en forklaring på, hvorfor disse ændringer sker, og hvad de betyder for dig, der annoncerer på LinkedIn.

Hvorfor færre impressions?

En visning eller “impression” bliver for fremtiden først talt med når en annonce er mindst 50% vist på en brugers skærm, i mindst 1 sekund på computer og 300 millisekunder på mobilen.

LinkedIns ændring påvirker ikke, hvor ofte din annonce bliver vist eller antallet af brugere, der kan se dine annoncer. Ændringen påvirker dog, hvordan LinkedIn vil opfatte en ”impression” ift. den nye opdatering. Dette betyder færre visninger i din rapportering i forhold til dit historiske gennemsnit. Tilgengæld ved du nu, at brugerne har stoppet op ved din annonce – og ikke bare har scrollet hurtigt forbi.

Læs mere om, hvordan du måler din LinkedIn performance step-by-step her.

Hvad betyder det for dig som annoncør?

I korte træk kan du analysere dine kampagner ud fra forskellige måleenheder:

  • Clicks – antallet af gange nogle har klikket på din annonce
  • Impressions – det antal gange som nogen har set din annonce
  • Click-through-rate (CTR) – antal klik divideret med antal impressions

I fremtiden vil du måske opleve, at dine impressions vil falde – og derved vil din CTR formentlig stige på baggrund af nedgangen i antallet af visninger pr. kampagne.

Dette betyder også, at LinkedIn lader til at have skruet prisen op, hvis du betaler pr. tusind impression. Derfor skal du nu være endnu skarpere på dit formål når du udarbejder dine annoncer, og måske endda overveje om det kan være mere fordelagtigt at ændre annonceopsætningen således, at der betales pr. klik i stedet for pr. impression.

Vi har samlet en FAQ til sponsorering af indhold på LinkedIn.

4 Svar
  1. Jeg administrerer en virksomhedsside, og jeg kan se, at antallet af visninger er faldet netop siden marts – ikke på sponsoreret indhold, men på almindelige opdateringer fra virksomheden. Kan det passe? Skyldes det samme ændring som den, I nævner ovenfor?

  2. Katrine

    Hej Maria,

    Ja, det gør sig også gældende på de almindelige opslag.

    De bedste hilsner,
    Katrine Grønsund

  3. Hej.

    Jeg har ansvaret for en virksomhedsside på LinkedIn, og har 2 spørgsmål.

    1. Hvad er forskellen på visninger og unikke visninger?

    2. Hvis en kollega deler det originale opslag fra vores virksomhedsside, tæller de visninger han/hun får på delingen, så ikke med på antallet af visninger på det originale opslag?

    Ser frem til dit svar!

    På forhånd tak!

  4. Katrine

    Hej Matthias,

    Det var nogle gode spørgsmål.

    1.
    Visninger = alle de gange dit opslag er blevet vist for en bruger i en given periode
    Unikke visninger = antal brugere, der har set dit opslag i en given periode

    Eksempel: Hvis jeg ser dit LinkedIn-opslag 3 gange, så kommer der 3 visninger, men kun 1 unik visning.

    2. Nej desværre, de visninger tæller ikke med inde i samlede antal visninger i LinkedIn Analytics. Her vil jeg anbefale, at du supplerer med Google Analytics, der gør det muligt at måle den samlede trafik fra LinkedIn. Læs også artiklen: https://digitalworks.dk/artikler/analyser-virksomhedens-linkedin-performance

    God fornøjelse med det videre LinkedIn-arbejde.

    De bedste hilsner,
    Katrine Grønsund, Digital Works

Skriv en Kommentar

 

Professionel brug af Company Pagen

På dette heldags-kursus løfter vi niveauet og virksomhedens konkrete LinkedIn-udbytte signifikant gennem intens undervisning.
Læs om forløbet her