Flere og flere virksomheder arbejder for tiden på at professionalisere deres tilstedeværelse på LinkedIn: Både gennem uddannelse af eksempelvis sælgere så de er bedre rustet til at få det optimale ud af LinkedIn, gennem tilkøb af diverse rekrutteringsløsninger til brug i HR afdelingen, samt i marketing og kommunikation, hvor det ofte er LinkedIn’s company pages der er i fokus.

Du får her 5 tips til at få mere ud at jeres virksomheds company page.

1. Cover-fotos er det nye sort

Facebook har det, Google+ har det, Twitter har det og nu også company pages på LinkedIn. Cover-fotoet taler jeg naturligvis om. Det er åbenbart det som dur for tiden, så hvorfor ikke følge med og få det bedste ud af det.

Da company pages skiftede til det nye design i starten af oktober, var cover-fotoet én af de nye muligheder. Udnyt at du har et stort billede til at fortælle folk, hvem I er som virksomhed. Er brandet kendt kan man bruge kendte elementer fra sin visuelle identitet til at skabe en helhed ift. øvrige aktiviteter. Er man et mindre kendt brand, vil jeg anbefale at pladsen bruges til – kort og godt – at fortælle hvem man er som virksomhed eller hvad man tilbyder. Med det nye design, blev hele “About” sektionen desuden rykket ned i bunden af virksomhedsprofilen, hvorfor der bør være endnu mere fokus på, med cover-fotoet hurtigt at illustrere, hvem man er som virksomhed.

Se eksempel fra LinkedIn’s company page herunder:

Cover foto på LinkedIn's company page

2. Målret dit budskab

Fra din virksomheds company page kan du kommunikere med dem, som har valgt at følge din virksomhed på LinkedIn. Og hvem ved, måske er der allerede en del der har valgt at gøre dette, så hvorfor ikke sige noget til dem? Alt efter hvad dit fokus og formål er med company pagen, kan statusopdateringer fra siden være et godt sted at dele pressemeddelelser, ledige job, artikler, rapporter, cases, white papers osv.

For nylig blev det muligt at målrette budskaberne der udsendes fra ens company page. Du kan bl.a. målrette ud fra kriterier som branche, funktion, geografi og virksomhedsstørrelse. En god mulighed for at øge relevansen og engagementet i dine opdateringer. Husk dog, at målretningen kun afgør, hvem der ser din opdatering i deres feed. Alle vil kunne se alle opdateringer, når de besøger company pagen.

3. Gør din opdatering featured

Med det nye design, kom der også en ny mulighed for at gør en opdatering “featured”, dvs. sikre at den ligger øverst på siden i 48 timer. Dette kan være en god løsning, særligt for større virksomheder, som måske har mange nyansættelser og lign. som ellers vil fylde meget på forsiden under “recent updates”.

Gør dine opdateringer "featured" på company pages

4. Opret ‘Products & services’

På company pagen har du en enestående mulighed for at være både ekstrem kommerciel og kreativ – helt gratis. Du kan oprette dine produkter eller vælge at fortælle om jeres ydelser direkte på LinkedIn. Overvej eksempelvis at jeres ydelser kan grupperes i 5-6 kategorier, eller om I måske vil bruge pladsen til at vise en konkret case. Eller hvad med at oprette et “produkt” som beskriver muligheden for at arbejde i jeres virksomhed?  Tænk over, hvordan I bedst tegner det ønskede billede af netop jeres virksomhed.

Hvert ‘produkt’ kan bl.a. indeholde:

  • En beskrivelse
  • Et billede eller logo
  • Link til en specifik landing-siden på dit website
  • Kontaktpersoner
  • YouTube video (hvis I har sådanne)
  • Evt. disclaimer.

Ved hvert produkt og service vil folk have mulighed for at anbefale. Og hver gang en person anbefaler en specifik service eller et produkt på LinkedIn, spredes denne handling til personens netværk på LinkedIn. Tænk over potentialet her!

Opdateret: LinkedIn valgte at lukke ned for produkt-fanen pr. 14. april 2014. Læs om ændringerne her.

5. Udnyt LinkedIn share og recommend knapperne

Langt de fleste websites har efterhånden en Facebook like-knap, men for mange vil det også give (måske mere) mening at have en LinkedIn share-knap. Hvis dit indhold er oplagt at dele på LinkedIn, hvorfor så ikke gøre det nemt for brugerne? Læg eksempelvis LinkedIn share-knapper ind på artikler, pressemeddelelser, ledige job, nyheder, rapporter osv.

Hvis du har oprettet produkter eller services på din virksomhedsside på LinkedIn, kan du gøre det nemt for dine brugere at anbefale dem. Du kan lave en “Recommend” knap for hvert af dine produkter, som du kan indsætte på dit website, hvilket gør det nemt for brugerne at anbefale dine produkter på LinkedIn. Denne mulighed forsvandt da LinkedIn lukkede produkt-siderne ned i april 2014. 

Du kan selv hente koderne til de forskellige knapper her på LinkedIn’s developer side.

Hvad er dit bedste tip til arbejdet med company pages?

Del gerne dine erfaringer eller gode tip til at få det optimale ud af arbejdet med company pages herunder.

Berig dit netværk - del artiklen
3 Svar
  1. Line

    Jeg har oprettet en virksomhedsside – men jeg kan ikke se, hvor jeg kan tilføje et cover foto?

  2. Hej Line

    Når du er på forsiden af din virksomhedsside skal du blot klikke på den blå “Edit” knap. Her fra kommer du ind på en side hvor du kan redigere i din tekst, tildele administrator-rettigheder m.m. Og længere nede på denne side kan du uploade et cover foto.

    De bedste hilsner
    Charlotte, Digital Works

Skriv en Kommentar

Relateret artikler

Nyhedsbrev

Få berigende artikler om digitalt salg og marketing.

Tilmeld

 

Digital Works

Måske noget for dig?

Ny bog om LinkedIn

Med udgangspunkt i vores erfaringer guides læseren gennem de mange spændende muligheder med LinkedIn-platformen. Bogen fokuserer på, hvordan der arbejdes professionelt med company pages, grupper og den personlige profil.
Se mere her