Content for SEO

D. af Charlotte Steentoft .

Vi har hørt det før – Content is king. Men selvom det efterhånden er en gammel traver er godt indhold ikke blevet mindre væsentligt, tværtimod. Flere og flere annoncører arbejder professionelt med deres content strategi, både af SEO hensyn og naturligvis for at fastholde og tilfredsstille brugerne. Og kvalitetsindhold kan bestemt også betale sig når vi… Read more »

Læs mere

Google Panda update

D. af Charlotte Steentoft .

For nylig opdaterede Google deres algoritme således at søgeresultaterne fremover rankes anderledes end hidtil. I denne video giver SEOmoz et godt overblik over ændringerne fra den nye opdatering kaldet Panda, samt hvilke faktorer der fremover vil få indvirkning på dit websites placering i Google’s søgeresultat. 

Læs mere

Google+

D. af Charlotte Steentoft .

I den forgangne uge (uge 26) var der en del dansk mediedækning af Google+ projektet. Et projekt som både indeholder en social platform, men som også kommer til at ændre søgeresultaterne.

Læs mere

Mest populære artikler 2011

D. af Christina Nissen .

For at sikre at du ikke er gået glip af den bedste indsigt og viden, har vi samlet de 5 mest læste artikler for de første måneder i 2011. Har du allerede læst artiklerne, kan de sikkert godt tåle at blive læst igen.

Læs mere

SEO: Optimér dine billeder

D. af Charlotte Steentoft .

Fokus på SEO er for mange en naturlig del af arbejdet med at sikre trafik tin sin hjemmeside, men husker vi også at søgemaskineoptimere billeder? Nedenfor er en lille quick guide til det helt simple arbejde med SEO af dine billeder.

Læs mere

Google +1 knap

D. af Charlotte Steentoft .

Så er Google kommet på banen med endnu en social satsning. Nemlig den nye Google +1 knap, som ser ud til at være Google’s svar på Facebook’s Like knap. Til at starte med vil den være at finde i søgeresultaterne, men senere også på diverse websites. Vi glæder os til at følge Google’s +1 knap.

Læs mere

SEO – Hvordan ranker søgemaskinerne?

D. af Charlotte Steentoft .

SEOmoz laver hvert andet år en undersøgelse hvor de spørger en række eksperter om, hvilke faktorer de mener, er allervigtigst når der arbejdes med søgemaskineoptimering. I den seneste undersøgelse bad de 72 SEO-eksperter fra lande som US, UK, Canada, Australien, Island og mange flere om at ranke vigtigheden af over 100 faktorer som kan spille… Read more »

Læs mere

Påvirker banneret værdien af search?

D. af Charlotte Steentoft .

Det er ikke nogen hemmelighed at vores forskellige marketingaktiviteter påvirker hinanden, således at vi fx oplever en stigning i besøg på websitet efter en tv-kampagne, eller en stigning i brand-relaterede søgninger på Google efter en bannerkampagne. Men hvor meget påvirker de forskellige kanaler egentlig hinanden og hvordan skal vi måle det?

Læs mere

Har du fuld kontrol over AdWords?

D. af Charlotte Steentoft .

Betaler du for meget for din AdWords annoncering? Ved du overhovedet hvad din AdWords rent faktisk koster? Og Er der åbenhed hos dit bureau, eller må du helst ikke se dine data? Bruger du et bureau til at hjælpe med din AdWords, så bør du have fuld adgang til dine data. I denne artikel får du… Read more »

Læs mere

Alt det bedste fra 2010

D. af Charlotte Steentoft .

For at sikre at du ikke går glip af den bedste indsigt og alle de gode tips har vi samlet 2 lister til dig. Den ene med de 5 mest læste artikler fra 2010, og den anden med de 5 artikler vi ikke mener du må gå glip af fra året der er ved at… Read more »

Læs mere