5 funktioner du skal kende på LinkedIn

LinkedIn kommer løbende med nye funktioner, der skal gøre platformen endnu bedre – både for brugerne og marketingfolk. I denne artikel giver vi et bud på 5 funktioner, som du ikke må overse i det professionelle arbejde med LinkedIn. 

Video på LinkedIn

Video er populært, og LinkedIn er også for alvor hoppet med på bølgen.

Muligheden for at poste videoer på LinkedIn er nu tilgængelig for alle brugere (dog ikke på alle Company-pages indtil videre), og desuden har LinkedIn åbnet op for, at der kan sendes video direkte til dine professionelle kontakter ved at vedhæfte filen i beskeden.

Der er flere måder du kan bruge video på fx Q&A’s, vidensdeling, vise projekter frem eller til at tage kameraet med om bag kulissen og vise andre sider af virksomheden.

Video er den mest populære form for indhold på de sociale medier, og LinkedIn er igen undtagelse. LinkedIn melder ud, at videoindhold deles op til 20 gange mere end andre typer indhold – så måske du skal i gang med video på LinkedIn?

Website Demographics

Arbejder du med din virksomhedens professionelle tilstedeværelse på LinkedIn, så må du ikke overse funktionen Website Demographics, som er endnu en funktion, som LinkedIn har tilføjet til deres platform. Demographics er et rapporteringsværktøj, som giver dig muligheden for at dykke ned i og opnå indsigt i dit websites besøgende fra LinkedIn.

Med Website Demographics åbner et hav af muligheder sig:

  • Forstå dit publikum: Gennem Website Demographics kan du opnå en værdifuld indsigt i dit publikum og gøre brug af de professionelle data, som LinkedIn er i besiddelse af – fx jobtitel, virksomhed og industri. Hvem besøger dit site?
  • Lær deres behov at kende: Når Website Demographics er oppe at køre vil indsamlingen af professionelt demografisk data om de besøgende gå i gang, og du vil opnå indsigt i hvilket content, der skaber mest engagement i de forskellige målgrupper. Det er herefter op til dig at gøre brug af den nye viden og data, der er tilgængeligt om dit publikum.
  • Skab målrettet content: Brug din nye viden om dine besøgende til at ramme målgruppen med content, specielt målrettet til den gruppe, som du ønsker skal engagere sig og som har størst potentiale til at blive kvalificerede leads eller nye kunder.

Vil du vide mere om, hvordan du sætter Website Demographics op på jeres Company Page, så kan du læse mere i artiklen Nyt på LinkedIn: Website Demographics.

Geofiltre – konferencerammer

LinkedIn er fulgt i sporene af Snapchat og Instagram, og har tilbage i oktober tilføjet funktionen ”konference-rammer”, som kan bruges på billeder fra bestemte events, konferencer og andre begivenheder.

På den måde kan både deltagerne og afholderen opnå fordele. Deltagerne kan vise deres professionelle netværk, at de deltager på eventet og afholderen af eventet kan vise deres brand frem og gennem deltagernes brug af rammen kan de vise, hvilke personer der deltager.

Muligheden er dog ikke tilgængelig for alle arrangører endnu, men LinkedIn har meldt ud, at de muligvis vil gøre rammerne til en ”selvbetjeningsfunktion”, som det ses på snapchat. Måske konference-rammerne kunne blive en del af din næste event planlægning.

 

Læs mere om funktionen i artiklen LinkedIn tester Snapchats geofiltre

LinkedIn grupper

LinkedIn har den seneste tid haft fokus på deres gruppe-funktion og meldt ud, at de arbejder på at forbedre oplevelsen ift. værktøjer, visning, notifikationer og video.

Gruppe-funktionen er et værdifuldt værktøj til at skabe et netværk og forbindelser til relevante branchefolk. Desuden kan grupperne bruges til at dele indhold, som kun en særlig del af dine forbindelser skal se, hvilket giver mulighed for både at fremstå viden tung og tilegne sig viden omkring et givent emne igennem andres delinger.

LinkedIn grupperne kan altså være meget værdifulde – og kan måske blive endnu mere værdifulde med de kommende opdateringer, som de planlægger at gennemføre.

Du kan læse mere om opdateringen af LinkedIn-grupperne her.

Linkedin ”publisher”

LinkedIn, som publicerings-platform, har gennem sin levetid undergået nogle væsentlige forandringer. Spredningen af indhold er ikke nær så let, som det var engang.

Oprindeligt fik alle forbindelser en notifikation når noget blev publiceret. Meddelelserne blev dog for overvældende, og LinkedIn reducerede dem til kun at blive sendt til udvalgte personer, og har siden hen raffineret algoritmen yderligere. Læs også artiklen Sådan undgår LinkedIn irrelevant indhold.

Nedenfor ses et eksempel på en artikel. Du kan læse hele artiklen her.

 

 

I dag når dine opslag kun udvalgte grupper, og deres interaktion er afgørende for den videre distribution. På trods af den reducerede rækkevidde, er det at publicere på LinkedIn stadig værd at overveje – dine indlæg er knyttet til din personlige profil og bidrager til at fremvise din viden, engagement og ekspertise på særlige områder.

Hvis du kan producere godt og engagerende indhold, er der en god chance for, at du kan slå dit personlige brand fast og måske endda skabe forretningsmæssige fordele på det.

Forhåbentlig er du blevet klogere på mulighederne med LinkedIn og fået en indsigt i, hvordan du kan bruge LinkedIn til at nå endnu brede ud på LinkedIn.

Mere om LinkedIns funktioner

Du kan læse om flere af LinkedIns funktioner i nedenstående artikler

Hvad synes du om LinkedIns nye funktioner?

 

 

Artiklen er skrevet med inspiration herfra.

 

Skriv en Kommentar

Nyhedsbrev

Få berigende artikler om digitalt salg og marketing.

Tilmeld

 

Brug LinkedIn i salget

LinkedIn kan være en værdifuld kilde til nye relationer, kunder og berigelse af dit daglige netværk, hvis det anvendes korrekt.
Læs mere om forløbet her