6 ting der styrker åbningsraten på nyhedsbrevet

Sidder du også og drømmer om at øge dine åbningsrater på nyhedsbreve i 2013? Vi har samlet 6 simple råd der hjælper dig godt på vej, så du kan skabe endnu bedre resultater med dine nyhedsbreve.


1. Længden på subject line

Husk at have styr på længden af dine subject lines (emnefeltet). En god tommelfingerregel er som udgangspunkt at holde sig på 35 anslag. Hvilket stiller store krav til den målrettede kommunikation. Sagt med andre ord, hvorfor er det lige at modtageren skal åbne dette nyhedsbrev? Hvad er udbyttebetragtningen?  Jo flere anslag jo lavere bliver åbningsraten. Mailer Mailer Email Marketing Metrics Report 2012 viser faktisk en forskel på 17 % i åbningsraten, hvis man benytter mindre end 40 anslag ift. at bruge mere end 51.

2. Listehygiejne

God permission-hygiejne = højere åbningsrater. Hvor god er hygiejnen på dine permissions? Har du opsamlet permissions organisk fx via eget website og på messer eller har du benyttet konkurrencer? Erfaringerne for de fleste er, at konkurrence-permissions ikke har den samme kvalitet som folk der af egen fri vilje (og uden nogen konkurrence gulerod) tilmelder sig via websitet. Hygiejnen dækker også over hvor loyale dine modtagere er, eksempelvis hvor tit åbner de? Engagerer de sig ved at læse artikler og måske endda dele dem? Hvor god er din leverance-sikkerhed? Hvor mange procent (her skal vi meget tæt på 100 %) ender hos modtageren og hvor mange bouncer eller havner i spam? Meget væsentlig indsigt som dit nyhedsbrevs-system skal kunne levere.

3. Udsendelsestidspunktet

Her findes der et utal af rapporter og analyser med holdninger og erfaringer, men hvad er det rigtige for dig? Grundlæggende skal du have indsigten i hvornår dine brugere engagerer sig på website og på eksempelvis de sociale medier. Følgende betragtninger bør også indgå i dine overvejelser inden du udsender: Morgenudsendelser kan give tid til at læse og reflektere. Frokost, måske ramme modtageren før eller efter maden. Fredag eftermiddag er generelt svær for alle. Søndag aften forbereder nogle segmenter sig til den kommende uge. Nøgleordet er for alle at teste, teste og atter teste, ingen kender det perfekte udsendelsestidspunkt!

4. Fast frekvens

Vær konsekvent med frekvensen på dine udsendelser. Dermed vænner du modtageren til at netop dit nyhedsbrev kommer, som forventet med den afstemte frekvens. Du lover jo også folk et antal nyhedsbreve om året, når de skriver sig op. Den aftale skal naturligvis overholdes! En lille bonusinformation, mange virksomheder sjusker med den aftalte frekvens, så der er god mulighed for positiv differentiering, hvis du holder hvad du lover.

5. Flere historier i subject line

Har du mere end en historie i nyhedsbrevet kan det give god mening at du presser flere budskaber ind i din subject line. Eksempelvis har vi i denne uge brugt ”Styrk åbningsraten + Megavækst på Google+” Dermed sikrer vi at modtageren bliver klar over at der er mere end en artikel i nyhedsbrevet. Og hvis man fx ikke har interesse i Google+ kunne åbningsrater måske have interesse.

6. Det berigende nyhedsbrev

Hvis du skaber kontinuerlig værdi med dine udsendelser og læseren oplever en berigelse når netop dit nyhedsbrev prioriteres, vil det medvirke til at sikre øgede åbningsrater. Sandsynligheden for at du har åbnet Digital Works’ nyhedsbrev for at læse denne artikel er temmelig stor 🙂

Vil du vide mere?

Herunder har vi samlet et par artikler som du måske finder relevante i dit arbejde med nyhedsbreve og e-mail marketing.

 

3 Svar
  1. Rasmus Keinicke

    God artikel – fortæller hvor vigtig overskrifter er iht. åbningsraten og hvornår man bør sende nyhedsbrev ud til brugerne.

    Jeg savner lidt om Content Strategy i selve tekstopsætningen – jeg mener det er noget af det vigtigste når man laver nyhedsbreve både iht. til flowet men også iht til konverteringer.

    Tak for en gods artikel!

    /Rasmus

  2. Rene Bygballe

    Hvad er en god åbningsrate? Bør man udsende sit nyhedsbrev igen til de personer som ikke har åbnet nyhedsbrevet efter en uges tid?

Skriv en Kommentar

Relaterede artikler

Nyhedsbrev

Få berigende artikler om digitalt salg og marketing.

Tilmeld

 

Master Class

Tag en Master Class i nyhedsbreve og e-mail marketing og få en langtidsholdbar uddannelse der ruster dig til at skabe bedre resultater på både kort og langt sigt.
Se mere her