Mål din Social Selling indsats

D. af Charlotte Steentoft .

Flere og flere virksomheder er begyndt at arbejde med begrebet social selling – og det er ikke uden grund. Research viser nemlig, at 57 % af de ansatte i socialt engagerede virksomheder opnår at få flere salgsleads. Men hvordan skal den nye indsats måles? Vi giver her vores konkrete bud.

Læs mere

9 simple måder at måle succes på Instagram

D. af Christine Avlund .

Mange virksomheder er efterhånden at finde på Instagram, men en del glemmer stadig at måle på resultatet af den daglige indsats. Man  går derfor glip af værdifulde og brugbare informationer, der kan være afgørende for virksomhedens succes på Instagram.  I denne artikel får du 9 simple (men nyttige) måder at måle din Instagram-indsats for at se… Read more »

Læs mere

Twitter Analytics – Nu åbent for alle

D. af Charlotte Steentoft .

Hidtil har Twitter Analytics udelukkende været forbeholdt de profiler der også annoncerede på Twitter, og mange har derfor været “overladt” til diverse 3. parts værktøjer ift. måling. Men nu er der åbnet op for alle, således at vi kan få data direkte fra Twitter selv.

Læs mere

Tip: Google tool – PageSpeed

D. af Katrine Ansbøl .

Et hurtigt og optimeret website med en høj indlæsningshastighed har betydning for sitets placering i søgeresultaterne – og derudover giver det et højere engagement, fastholdelse og samtale hos de besøgende.

Læs mere

3 tools til at analysere Social Media indsatsen

D. af Katrine Ansbøl .

Analyse af virksomhedens social media indsats er mere end bare tal. En analytisk gennemgang giver dig den data du har brug for, for at kunne forbedre virksomhedens social media engagement, give et analytisk beslutningsgrundlag for marketingafdeling og forbinde virksomhedens social media indsats med bundlinjen.

Læs mere

Målret med Remarketing i Google Analytics

D. af Charlotte Steentoft .

Vi har tidligere skrevet om fordelene med re-targeting, re-marketing, og hvad det ellers kaldes. Kort sagt, en metode der benyttes til at opsamle besøgende på ens website ud fra adfærd og så målrette budskaber herefter. Forestil dig fx at du kan lave særlige AdWords annoncer til de personer, der har besøgt en bestemt side på… Read more »

Læs mere

Mål effekten af search og social

D. af Charlotte Steentoft .

Som beskrevet mange gange før, er det vigtigt at have en strategi for sin digitale indsats. Og med strategi mener jeg en tydelig plan for ”hvem, hvad, hvor, hvordan, hvornår og hvorfor”, samt konkrete målsætninger, så indsatsen løbende kan evalueres.

Læs mere